Viktig for et trygt Long Stay-selskap

Viktig å vite før turen

1.0 Informasjon om den nye pakke reiseloven

De kombinerte reisetjenestene du tilbys utgjør en reisepakke i betydningen Direktiv (EU) 2015/2302. Derfor er du dekket av alle EU-rettigheter som gjelder pakkereiser. Selskapet Sunbirdie AB vil være fullt ansvarlig for riktig gjennomføring av pakkereisen som helhet. I tillegg har selskapet Sunbirdie AB ved lov en beskyttelse mot å tilbakebetale betalingene dine, og når transport er inkludert i pakkereisen, kan du sikre hjemtransporten hvis den eller de havner i konkurs.

Nøkkelrettigheter i henhold til direktiv (EU) 2015/2302
• Reisende vil motta all viktig informasjon om pakkereisen før de inngår avtalen om pakkereiser.
• Det er alltid minst en næringsdrivende som er ansvarlig for at alle reisetjenester som inngår i kontrakten er riktig utfylt.
• Reisende får et nødtelefonnummer eller informasjon om kontaktpunkt der de kan komme i kontakt med arrangøren eller reisebyrået.
• Reisende kan overføre pakkereisen til en annen person, med rimelig varsel og muligens mot en ekstra kostnad.
• Prisen på pakkereisen kan bare økes hvis spesielle kostnader øker (for eksempel drivstoffpriser), og hvis dette er eksplisitt angitt i avtalen, og under alle omstendigheter minst 20 dager før pakketurens start. Hvis prisen økes med mer enn 8% av prisen på pakkereisen, kan den reisende avbryte kontrakten. Hvis arrangøren forbeholder seg retten til å heve prisen, har den reisende rett til prisavslag hvis de relevante kostnadene faller i pris.
• Reisende kan kansellere kontrakten uten å betale et avbestillingsgebyr og motta full tilbakebetaling av alle betalinger hvis noen av de vesentligste elementene i pakkereisen annet enn prisendringen betydelig. Hvis den næringsdrivende som er ansvarlig for pakkereisen kansellerer pakkereisen før pakkereisen starter, har reisende rett til refusjon og refusjon der dette er aktuelt.
• Reisende kan under eksepsjonelle omstendigheter si opp kontrakten før pakkereisen starter uten å betale et avbestillingsgebyr, for eksempel i tilfelle alvorlige sikkerhetsproblemer på destinasjonen som sannsynligvis vil påvirke pakkereisen.
• I tillegg kan reisende kansellere avtalen når som helst før pakken starter for et rimelig og berettiget avbestillingsgebyr.
• Hvis viktige deler av pakkereisen ikke kan leveres i henhold til avtalen etter oppstart av pakkereisen, må passende alternative ordninger tilbys uten ekstra kostnad. Reisende kan kansellere kontrakten uten å betale et avbestillingsgebyr hvis tjenestene ikke blir oppfylt i samsvar med avtalen og dette har en betydelig innvirkning på oppfyllelsen av pakkereisen og arrangøren ikke løser problemet.
• Reisende har også rett til prisavslag og / eller erstatning for skade hvis reisetjenestene ikke er fullført eller ikke klarer å utføre tilfredsstillende.
• Arrangøren må gi støtte hvis den reisende er i vanskeligheter.
• Hvis arrangøren eller i noen medlemsstater forhandleren havner i konkurs, vil utbetalingene bli refundert. Hvis arrangøren eller, der det er aktuelt, forhandleren ender med insolvent etter oppstart av pakkereisen, og hvis transport er inkludert i pakkereisen, er de reisende hjemtransport sikret.
• Sunbirde AB har tatt ut beskyttelse mot insolvens med Nordic Garanti. Reisende kan kontakte denne enheten eller, hvor relevant, den kompetente myndigheten Kammarkollegiet, Birger Jarlsgatan 16, 114 34 Stockholm, 08-700 08 00, registratur@kammarkollegiet.se hvis det ikke ytes tjenester på grunn av Sunbirdie’s insolvens.

Direktiv (EU) 2015/2302 i den form det er overført til nasjonal rett
https://svenskforfattningssamling.se/doc/20181217.html

FLYG med Sunbirdie AB er ikke inkludert. Du bestiller flyreiser selv. Se vår fly- / bilutleieinformasjon for mer flyinformasjon.

FLYREISEN Hvis du tar medisiner som er viktige for helsen din.
Forsikre deg om at du alltid har disse med deg i bagasjen når du flyr slik at det vil ta et par dager om den vanlige bagasjen skulle bli forsinket eller forsvinne.

REISE INFO med informasjon om turen du vil motta i forbindelse med fakturaen.

AVBESTILLINGSFORSIKRINGV Vi anbefaler at du tegner reiseforsikring og avbestillingsforsikring gjennom gjennom ditt eget forsikringsselskap

AVBESTILLING Avbestilling må gjøres så snart en hindring for turen oppstår. I reisevilkårene finner du instruksjoner om hvordan du går frem med avbestilling. Enhver tilbakebetaling av en kansellert tur blir gjort til hovedreisende så snart alle nødvendige dokumenter er tilgjengelige for Sunbirdie AB.

FORSKUDD er 10% av prisen på turen og betales innen 10 dager til Sunbirdie AB.

TAPT BAGASJE Hvis du er uheldig å miste bagasjen eller at den er skadet, bør du alltid kontakte flyselskapet på flyplassen umiddelbart. Du bør alltid motta en PIR-rapport (sertifikat) og deretter kunne kreve erstatning fra flyselskaper og forsikringsselskaper (lagre alle utgiftskvitteringer)

OVERNATTING Sunbirdie AB sender ofte en hotell- / leilighetsmappe og golfmappe og mange reisende bruker hotellet / leilighetene / golfbanens hjemmeside. Vi vil påpeke at informasjonen i brosjyrer og nettsteder dessverre ikke alltid er riktig og Sunbirdie AB tar ikke noe ansvar for å kompensere kunden for tjenester / fasiliteter etc. som er lovet der og da ikke kan oppfylles. Sunbirdie er bare ansvarlig for det som er lovet i vår katalog og nettsted.

KREDITTKORT fungerer nesten overalt. Men det er også ganske vanlig at golfbutikkene til tider ikke tar kort. Sjekk alltid før du legger inn en ordre om at de godtar kredittkort.

POOL De fleste hotellene har basseng, men de er ikke alltid åpne om høsten / vinteren / våren, og de som er ute er ikke alltid varme. Sunbirdie AB prøver åpenbart å påvirke hotellene til å åpne bassenget så snart været tillater det, men gir aldri noen garantier angående utendørsbassenget. Oppvarmet innendørsbasseng er tilgjengelig på Aquaria (Salou) Costa Dorada, Cerro Mar, (Albufeira) og Boavista Algarve og Mar Menor feriested, Costa Calida.
På Club la Costa World er det et oppvarmet utendørsbasseng og boblebad. Også på Cascade Resort, Algarve, er det et oppvarmet utendørsbasseng.

TRANSFER t/r flyplassen / hotellet er ikke inkludert i våre reisemål. Vi anbefaler alle gjester å bestille leiebil. Alt for din egen frihet. Vi anbefaler at du bestiller leiebilen din via Car Trawler.

SYKDOM Ved sykdom, kontakt vår representant på stedet slik at han kan hjelpe med medisinsk pleie og legeattester. Medisinske attester er nødvendig for at enhver forsikring skal gjelde. Sørg for at du har ditt europeiske helseforsikringskort med deg på turen. Bestill kortet i god tid, for leveringstiden kan være 1 – 2 uker. Vær oppmerksom på at barn også må ha EU-kort.
Du kan bestille helseforsikringskortet på NAV sin hjemmeside. Dette er veldig viktig hvis du er uheldig og blir syk eller skadet. Omsorg i utlandet er ofte like bra eller bedre enn hjemme. Hvis du reiser til utlandet i mer enn 45 dager, kan det være nyttig å supplere din boligforsikring med en spesiell tilleggsforsikring.

VISUM / PASS Sørg for at passet er gyldig og om du trenger visum for et lengre opphold i landet.

VAKSINASJON Sjekk med nærmeste lege/helsesenter hva som trengs.

VOUCHER trenger du ikke når du reiser til våre destinasjoner der vi har vertskap. Hvis du reiser «på egen hånd» eller i perioder der Sunbirdie ikke har ansatte på stedet, er det imidlertid krav til hotell- og greenfee-kuponger og forhåndsbestilte starttider. Disse bilagene vil deretter bli sendt sammen med den endelige fakturaen.

VEILEDNINGER OG ADRESSER Klikk på kartet for hver destinasjon og klikk deretter på «veibeskrivelse» i menyen som vises på kartet. Der kan du angi avreisestedet og få veibeskrivelse, avstand, reisetid, pris osv. Denne avgangsmeldingen sendes ut omtrent en uke før turen.

ØNSKEMÅL Det er helt greit å sende inn ønsker angående overnatting etc. Vi gjør vårt beste for å oppfylle dine ønsker, men kan ikke garantere at dine ønsker blir oppfylt. Det er viktig at du som kunde vet at dette er et ønske og ingenting som er inkludert i avtalen.

TJENESTER Sunbirdie AB selger overnatting og golf og tilbyr service av våre ansatte på stedet i de perioder de er på reisemålet (spør oss gjerne når og hvor vi har våre egne golfverter). Ubrukte tjenester som er inkludert i en forhåndskjøpt pakke vil ikke bli refundert. Dette gjelder greenfee, utflukter, leiebiler, andre arrangementer, golfkurs, etc. Alle tilleggsbestillinger er bindende, uansett om de brukes eller ikke. Dette gjelder også delene som betales kontant på stedet.

INTERNETT Internett er tilgjengelig på mange av våre innkvarteringer, og er en ekstra tjeneste som vanligvis er inkludert gratis (med mindre annet er oppgitt). Vi kan ikke garantere at disse vil fungere feilfritt. Hastigheten kan variere. Hvis du blir værende i en lengre periode, kan det være en ide å kjøpe et mobilnett i det aktuelle landet. Vår golfvert på stedet hjelper deg med mobilnettet.

Viktig å vite om leilighetene / overnattingsstedet under Long Stay-turen

Ankomst og avreise Tilgang til leilighet / hus skjer normalt fra kl. 15:00 ankomstdag, og leiligheten / huset må være i god stand innen kl. 11.00 avreisedagen.
MERK! Gi oss beskjed om estimert ankomsttid noen dager før du ankommer. Vi ønsker å kunne planlegge for en smidig mottakelse og unngå unødvendige ventetider, både for deg og oss. Hvis den estimerte ankomsttiden endres betydelig, må du varsle oss så snart som mulig.

Alle leiligheter / hus er utstyrt for selvhusholdning, og det er sengetøy og håndklær for antall reisende inkludert i bestillingen, med mindre annet er avtalt. Hvis den reisende har til hensikt å få besøk, og ha overnatting til flere enn de som er oppgitt i bestillingen (hvis du får gjest i noen dager eller en uke), tilkommer en ekstra kostnad. Kostnadene for ekstra personer varierer avhengig av overnattingsstedet – se prisliste. Sluttrengjøring er inkludert. Kostnader for strøm, gass og vann er inkludert i alle pakker med mindre annet er oppgitt.

Husdyr er vanligvis ikke tillatt, men på noen destinasjoner er hunder velkomne. Kontakt oss for mer informasjon. Dog er hunder ikke velkomne på golfbanene …

RESERVERING Vi forbeholder oss retten til skrivefeil og endringer som er utenfor vår kontroll, og forbeholder oss retten til å gjøre endringer i informasjonen på vår hjemmeside, i brosjyrer og prislister før vi inngår avtale med kjøperen. Vi forbeholder oss også retten til å gjøre endringer i avtalevilkårene som gjelder for turen før en avtale er inngått.

RESERVERING også for trykk- og korrekturfeil, uforutsette endringer utenfor vår kontroll som for eksempel endrede tidsplaner, valutaendringer, drivstofftillegg, streik, krig, naturkatastrofer etc.

Viktig å vite om golfselskaper for å gi deg en trygg Long Stay-tur

BANEARBEID Sunbirdie AB reserverer seg for vedlikehold på banene som må gjøres for å opprettholde standarden på golfbanen. Vi reserverer oss også for tilstanden til banene som kan variere på grunn av klima og nedbør.

GOLFBAG husk å bestille golfutstyret ditt på flyreisen. De fleste flyselskaper krever et gebyr.

VEIEN TIL GOLF / HCP +54 er nok til å spille på alle våre golfbaner. Ha alltid med deg hcp-beviset på tur, skriv det ut fra dine siden i Golfbox, eller på https://www.golfforbundet.no/verify, der kan du også printe ut «Forsikringsbevis for spill i utlandet.

GOLFVOGNER er tilgjengelig for leie på alle destinasjoner.

GOLFBILER er tilgjengelige for leie på nesten alle destinasjoner. Hvis du har skader eller har behov for en golfbil av andre årsaker, bør du forhåndsbestille ved bestilling. Det er golfklubben som avgjør om golfbiler er tillatt i vått vær, og Sunbirdie kompenserer ikke for tapte spill hvis golfbil ikke er tillatt på golfbanen.

SOFT SPIKES Forbud mot stål spikes gjelder for alle våre destinasjoner.

KONKURRANSER Sunbirdie arrangerer konkurranser på destinasjonene basert på belegg og sesong.


Les mer om Sunbirdies Long Stay med Sunbirdie
Les mer om Sunbirdies Mid Stay Golfreiser
Les mer om Sunbirdies Short Stay (weekend- og uke og opp til 10 dagers-turer)

Gjør en rask prisforespørsel. Klikk her!
Prosessen tar bare noen få minutter.

Kontakt oss gjerne på telefon 456 00 672 eller mail til info@sunbirdie.com

© Sunbirdie AB

Comments are closed.